16 december 2009

van onze postduif


Rijswijk – van onze verslaggevende postduif.

Het blijft trekken, die Nieuwe Kerk op donderdagavond. De bonte stoet reizigers komt door weer en wind richting hun trein om de vaste plaatsen te bemannen. Ook deze keer zat ik, uw duif, weer op mijn vaste plek alles gade te slaan.
Een bijna ‘poep-chique’ dame (excusez le mot) komt aangelopen met in haar hand een stapeltje post op weg naar de brievenbus. Het lijken wel kerstkaarten voor haar familie en vrienden. Maakt het u ook altijd een beetje nieuwsgierig naar wat erop zou kunnen staan? Ah, wat een geluk, door de harde wind waait er één uit haar hand de lucht in. Als duif heb je dan een voordeeltje; hup, met de wind mee en de kaart onderscheppen, een makkie.De kaart is voor de oma van die chique dame;

Lieve Oma,

Dank u voor de uitnodiging om de kerstdagen bij u door te brengen. Helaas hebben we al andere plannen. Met mijn verloofde heb ik een leuk hotelletje geboekt in Betlehem. Wij gaan met de enige echte Betlehem-expres de reis maken. Zo leuk! Gelukkig konden wij nog zitplaatsen reserveren want de trein zit vol. Ben erg benieuwd wat voor mensen er mee gaan.
Omdat wij de Kerst daar vieren heb ik al wat geshopt en voor Gerben een heel mooi overhemd met van die glimmende knopen gekocht. Ik vind het toch zo spannend om daar te zijn met Kerst!

Oma, hele fijne kerstdagen gewenst en tot heel gauw.


Heel veel liefs,
Josephine

Ach, zo’n kaartje heeft toch meer charme dan zo’n modern sms-je, vindt u niet?